Skräddarsydd mappning Steg 1/2/3 med dyno‑test.
Allt arbete utfört in‑house hos Meksta.
Kort sagt läser vi av bilens ECU, justerar bränsle‑, tändnings‑ och laddtryckstabeller och
skriver in en ny, finkalibrerad mjukvara. Processen kallas även
motorkalibrering, chiptrim, trimchip, chippa bil eller bil‑tuning.
Din originalfil sparas alltid som backup.
Hos oss kan du få hjälp med trimmning (uppgradering av motordelar) och mappning på ett och samma ställe.
Exempelvis :
Läckage & sanering: Stora läckage debiteras upp till 3 000 kr för sanering – gå igenom alla slangar.
Att uppgradera äldre bilar med EFI (elektronisk bränsleinsprutning) är ett populärt sätt att förbättra både prestanda, bränsleeffektivitet och driftsäkerhet. Hos Meksta erbjuder vi professionella EFI-konverteringar som ersätter föråldrade förgasarsystem med moderna insprutningslösningar. Det ger din klassiker nytt liv genom bättre kallstart, jämnare gång och minskade utsläpp – utan att kompromissa med bilens karaktär. Vi anpassar systemet efter varje motor för att säkerställa optimal funktion och körglädje.
Ja, så länge bilen klarar gällande utsläppskrav och godkänns vid besiktning. Vi lämnar alltid protokoll.
Kontrollera med ditt försäkringsbolag / återförsäljare om fabriksgarantin påverkas.
Allt beror på hur stor omfattningen är. Ska du bygga om din motor, slipa om kamaxlar så kan det ta längre tid. Om det bara gäller mappning så : Steg 1–2: cirka 2–4 timmar.
Har du några funderingar? Ring oss på : 076 324 10 66 eller maila till [email protected]
Vill du bygga en hel motor eller delrenovera? Skicka en offertförfrågan till oss så kommer vi med ett pris.